Αναζήτηση

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

ΕΙΜΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ





Καλλιεργώ την εξυπνάδα
σε βαθμό... βλακείας


-----------------------------
     Το παρακάτω κείμενο, που αλιεύσαμε από το Διαδίκτυο, το αφιερώνουμε στην Αριστερά τής (β)ρωμιοσύνης (ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ κ.λπ.), που εδώ και βδομάδες προσπαθεί να καπελώσει το διογκούμενο κίνημα για την κατάργηση των διοδίων.


    
Είμαι αριστερός. Έχω άποψη. Έχω πολλές απόψεις. Τις εκφράζω υπό μορφή σχολίων σε μπλογκς και στο τουίτερ. Στη δουλειά δεν πολυμιλάω, δεν είναι το κατάλληλο περιβάλλον. Στη γυναίκα μου δεν τα λέω, δεν έχει υπομονή. Βιβλία δεν γράφω, δεν χρειάζεται, τα ξέρω ήδη απ΄ έξω αυτά που θα ΄γραφα. Δεν πολυδιαβάζω με την έννοια τής μελέτης. Κανα τσιτάτο από δω, καμμιά ωραία ατάκα από κει. Βασικά, δεν μού πολυχρειάζεται κιόλας το διάβασμα.

     
    Είμαι αριστερός. Το χω απ΄ τού φυσικού μου το μυαλό ξουράφι. Είμαι αριστερός. Όλη μέρα ξεροσταλιάζω με Αίγυπτο και Τυνησία στην τηλεόραση. Βέβαια, δεν ξέρω τίποτε για Αίγυπτο και Τυνησία. Και δεν με πολυενδιαφέρουν κιόλας, γιατί είμαι και λίγο χριστιανός κι όλες αυτές οι μαντίλες και τα τουρμπάνια με απωθούν. Αλλά δεν χρειάζεται να με ενδιαφέρουν, για να τα παρακολουθώ. Είμαι αριστερός.

     Είμαι αριστερός, για αυτό μού τη σπάει πάρα πολύ ο εθνικισμός, ο σωβινισμός και ο ρατσισμός. Των άλλων. Εμένα δεν με πιάνουν, γιατί είμαι αριστερός.


    Είμαι αριστερός. Τον Μαρξ και τον Έγκελς τούς παίζω στα δάχτυλα. Ξέρω τέσσερις φράσεις τού ενός και δύο τού άλλου. Αλλά έχω ο άτιμος τρομερό ένστικτο, για το πότε να τις πετάω στην κουβέντα.


    Είμαι αριστερός. Για μένα η ζωή είναι ένα καφενείο, όπου ρητορεύω για να εντυπωσιάζω τους φίλους μου και να τη σπάω στους εχθρούς μου. Έχω καλλιεργήσει την εξυπνάδα σε βαθμό βλακείας. Όταν ανοίγω το στόμα μου λέω τέτοιες εξυπνάδες, που ανατριχιάζω.


    Είμαι αριστερός και έχω επιλύσει όλα τα θέματα ιστορικού υλισμού, διαλεκτικού υλισμού, αντιανθρωπισμού και μεταμαρξισμού στη βάση πρωτότυπων συγκολλήσεων από φράσεις, που άκουσα σε μια συγκέντρωση, κάτι, που μου είπε ο θείος μου, και αυτό, που μου ΄ρθε στο μυαλό προχτές, εκεί που έτρωγα μακαρόνια.

     Είμαι αριστερός, για αυτό είμαι ενάντιος στην εξουσία οποιουδήποτε δεν είναι εγώ και προστατεύω τα δικαιώματά μου, εφ΄ όσον τα δικά μου δικαιώματα είναι φύσει αριστερά.


      Είμαι αριστερός και τις νύχτες φαντασιώνομαι, ότι μιλάω από μπαλκόνια ή εποπτεύω στρατεύματα από το ύψωμα ενός λόφου. Το πρωί που ξυπνάω ανακαλύπτω, ότι δεν έχω ούτε ακροατήριο ούτε στρατιώτες, γιατί είναι και οι άλλοι αριστεροί, οπότε λείπανε, γιατί είχανε τις δικές τους φαντασιώσεις να παρακολουθήσουν. Για μένα σκοπός τού να είσαι αριστερός είναι το να είσαι αριστερός. Γιατί κάτι πρέπει να είσαι σ΄ αυτή τη ζωή. Άλλους σκοπούς δεν πολυεμπιστεύομαι, γιατί ως αριστερός είμαι και σκεπτικιστής.


*     *     *

    
Είμαι αριστερός, γιατί μ΄ αρέσει να «την λέω», να κάνω κριτική σ΄ αυτούς, που με κυβερνάνε. «Ου ρε», «κάτω!», τέτοια. Όταν με ρωτήσει κανείς σε τι κοινωνία θα ήθελα να ζω, απαντώ αμέσως «σε μια κοινωνία, όπου θα μπορώ για πάντα να είμαι αριστερός.» Και μετά συνειδητοποιώ, ότι εννοώ αυτήν εδώ. Καλά είναι.


Δεν υπάρχουν σχόλια: